Urząd dostępny
Koordynator ds. dostępności w PINB
Pani Monika Bąk
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem mailowym dostepnosc@pinbotwock.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 22 788 90 13.
Informacje szczegółowe o numerach telefonicznych i adresach elektronicznych znajdują się w zakładce Kontakt na naszej stronie internetowej.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż
2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Otwocku położony jest przy ul. Sołeckiej 52, między ulicami Mieszka I i Kraszewskiego. Dojazd możliwy
jest komunikacją miejską, autobusem nr: 702
Wejście znajduje się od strony ul. Sołeckiej 52. Do holu parteru można wejść bezpośrednio z placu znajdującego się na tyłach Państwowej Straży Pożarnej
w Otwocku. Szerokość drzwi wejściowych (zewnętrznych) umożliwia swobodny przejazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. Drzwi nie są sterowane automatycznie.
Korytarz w urzędzie nie spełnia norm dotyczących szerokości a zatem nie jest dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich w zakresie zmiany kierunku ruchu. Natomiast taka osoba zostanie bez problemu przyjęta w urzędzie bądź przed w zadaszonej części.
Toaleta nie jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Udogodnienia architektoniczne (jeśli nie są łatwo widoczne) są odpowiednio wskazane i oznakowane. Zaplanowane drogi ewakuacji uwzględniają uwarunkowania ewakuacji osoby ze szczególnymi potrzebami.
Droga dojścia do urzędu od najbliższego przystanku komunikacji zbiorowej jest przystosowana dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. W bezpośrednim sąsiedztwie urzędu znajduje się parking pracowniczy, na który możliwy jest wjazd pojazdów przewożących osoby o ograniczonej sprawności ruchowej.
Osoby z problemami słuchu
W celu umówienia wizyty na miejscu i skorzystania z pomocy tłumacza prosimy zgłosić wniosek co najmniej 3 dni robocze przed wizytą w Urzędzie (z wyjątkiem sytuacji nagłych). Wniosek można osobiście złożyć w Urzędzie. Można też wysłać pocztą tradycyjną, pocztą elektroniczną: sekretariat@pinbotwock.pl lub faksem: numer
22 788-90-13.
Istnieje też możliwość kontaktu za pośrednictwem osoby przybranej przez telefon do Kancelarii pod numer 22 788-90-13
Osoba zgłaszająca może wskazać konkretnego tłumacza z rejestru, który posługuje się właściwą odmianą języka migowego lub odpowiednimi umiejętnościami jako tłumacz przewodnik i odpowiada indywidualnym potrzebom uprawnionego.
W zgłoszeniu prosimy określić temat sprawy oraz wskazać, jak możemy się skontaktować w sprawach związanych z ustaleniem terminu wizyty, formy komunikowania się itp.
Przedmiotowe świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm.), która zgłosi chęć skorzystania z tłumacza języka migowego.
Osoby z niepełnosprawnością wzroku
Osobom niewidzącym i niedowidzącym możemy udostępnić dokumenty wydrukowane drukiem powiększonym.
Strona internetowa
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Otwocku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Otwocku.
Strona internetowa Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Otwocku jest dostosowana do wymogów dostępności. Obsługa strony możliwa jest z klawiatury
i przy użyciu myszki. Pomimo dostosowania strony internetowej do wymogów dostępności jest ona częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
materiały opublikowane zostały na stronie internetowej przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
materiały są obszerne, a ich opracowaniem zajmowały się różne komórki organizacyjne urzędu,
materiały pochodzą z różnych źródeł, co może powodować, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.
Realizując obowiązek wynikający z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r.
o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Otwocku publikuje poniższy Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego: Raport o stanie zapewniania dostępności (odnośnik otworzy się w nowym oknie).
Realizując obowiązek wynikający z art. 14 ust. 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r.
o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Otwocku publikuje Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami: Plan działania Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Otwocku na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (odnośnik otworzy się w nowym oknie).